[x] اغلاق
النائب بركة يطالب رئيس الكنيست بعدم إحياء ذكرى كهانا في الكنيست
22/10/2009 11:48

أرسل النائب محمد بركة، رئيس الجبهة الديمقراطية للسلام والمساواة، برسالة إلى رئيس الكنيست، رؤوبين ريفلين، طالبه فيها بعدم إحياء ذكرى كهانا في الكنيست.
وقال بركة في رسالته انه تم النشر في جريدة إسرائيل اليوم عن نية عضو الكنيست المتطرف ميخائيل بن آري القيام بإحياء ذكرى كهانا في الكنيست وان هذا الأمر سوف يوفر المنصة للعنصريين والمحرضين من اجل طرح آرائهم العنصرية من على منصة الكنيست.
وأضاف بركة أن القيام بمثل هذا المر لا يندرج في إطار حرية التعبير لان كهانا، على الرغم من كونه عضو كنيست، إلا أن القانون تغير وأناسا مثله لا يمكنهم خوض الانتخابات أو الترشح للكنيست. بالإضافة إلى الحركة التي أسسها تم إخراجها خارج القانون وتعتبر حركة غير قانونية.
وأضاف بركة أن إحياء ذكرى كهانا في الكنيست يعتبر مسا بالديمقراطية ومسا بمشاعر الجماهير العربية من جهة، ويعتبر استهتارا بالقانون من جهة أخرى.
لهذا قال بركة: فان على رئيس الكنيست اتخاذ كافة الإجراءات من اجل منع إحياء ذكرى كهانا في الكنيست.
 

اليكم نص الطلب :

 
הכנסת
‏יום חמישי‏ ד' חשון תש"ע
 22 אוקטובר 2009
לכבוד,
ח"כ ראובן ריבלין
יו"ר הכנסת
משכן הכנסת
ירושלים

שלום רב,

הנדון: קיום אזכרה לכהנא בכנסת.

פורסם היום בעיתון "ישראל היום" שח"כ בן ארי מתכוון לקיים אזכרה למאיר כהנא במשכן הכנסת.
ברצוני להדגיש כי קיום כל אירוע כזה במשכן הכנסת הוא בעצם מתן במה בלתי נמנעת להסתה ולגזענות, והכנסת אינה יכולה להוות אכסניה להעלאת רעיונות גזעניים כלפי ציבור זה או אחר מעל במתה.
הזכות לחופש הביטוי אינה עומדת לאירוע כזה מהרבה בחינות, אומנם כהנא כיהן כח"כ, אבל בהמשך הדרך החוק שונה ואנשים כמוהו מנועים מלהתמודד בבחירות ולהיבחר לכנסת.
בנוסף לכך,תנועתו של כהנא הוצאה אל מחוץ לחוק ואף הוכרזה כהתארגנות בלתי חוקית.
בצל הדברים הנ"ל, קיום אירוע זה בכנסת הוא לא רק התגרות בציבור הדמוקרטי ובאוכלוסייה הערבית, אלא גם ביטוי של זלזול בוטה בנורמות חוקיות שהתקבעו בעניין זה במהלך השנים.
אי לכך, הנני דורש מכבודו לפעול חד משמעית לאסור קיום אירוע זה בכנסת.

      בכבוד רב,
ח"כ מוחמד ברכה